Get help

Hier vind je het antwoord op al je vragen! We hebben ze onderverdeeld in handige categorieën zodat je het snel kan vinden.

Mocht je er niet uitkomen, stel dan je vraag in de Community van de App.

Als je Tracker de stappen niet goed telt, dan dient deze software update gedaan te worden!

iOS iPhone Firmware Update voor Neo Health Go

Er is een update beschikbaar voor je tracker. Je moet hiervoor wel de nieuwste software versie hebben van onze App. Ga naar de App Store en werk hem bij! Ga daarna in onze App naar Instellingen, Appaten, Instellingen Go en klik op Installeer Update. Blijf in het scherm tot hij klaar is. Uiteraard moet je wel je NEO GO tracker geladen, om en gekoppeld hebben.

LET OP: als je een update doet, dan kan het zijn dat de instellingen van je telefoon weer op 'default' staan en dat je de koppelingen opnieuw moet doen (bv ook je weegschaal). Hier lees je waar je dan op moet letten: https://dageen.nl/faq/instellingen/#default

Android update volgt snel, maar je kan al de workaround doen:

  1. Ga naar de tegel ‘Go update’ op het startscherm van de app en klik erop om toegang te krijgen tot de benodigde bestanden:
    • OTA App.apk
    • Go update bestand
    • Go update instructievideo
  2. Installeer de OTA app en download het Go update bestand op je Android-apparaat (telefoon of tablet). Controleer eventueel in je 'Downloads' map om het bestand definitief te installeren.
  3. Open het Go update bestand vanuit de 'Downloads' map, wat automatisch de OTA app zal starten.
  4. Zorg ervoor dat de Go geactiveerd en in de buurt is. Selecteer je Go apparaat in de lijst (aan de hand van het serienummer*).
  5. Start de update door op 'OTA' te klikken. Het apparaat zal aangeven dat de firmware wordt bijgewerkt.
  6. Na voltooiing van de update is je Go weer volledig up-to-date en meet het je stappen weer accuraat.

*Je kunt het serienummer van je Go vinden door deze te koppelen via de Virtuagym app onder Instellingen > Apparaten en connecties

Excuses voor het ongemak namens de appbouwer en leverancier Virtuagym. We lossen dit z.s.m. op! Eind oktober volgt de makkelijke update!

Hoe kan het dat mijn Activity Tracker minder stappen aangeeft t.o.v. andere tracker?

Deze tracker registreert beweging. GEEN stappen! Hij vertaalt dit wel naar stappen, maar het gaat om elke beweging die je maakt. Zorg dus dat je goed je arm beweegt en niet met je handen in de zak loopt of bv een hondenriem vasthoudt. Om die reden dragen sommige deelnemers de tracker om de enkel! Dat werkt bv ook goed bij fietsen.

Let op: een afwijking t.o.v. andere trackers is normaal omdat onze tracker BEWEGING trackt en een andere tracker werkt via GPS. Bij ons gaat het dus om daadwerkelijke beweging en andere trackers kijken wat voor een afstand je hebt afgelegd en rekent dan terug naar stappen. Dat wijkt altijd af en kan ook flink zijn. Als dit nu echt de helft op een uur wandelen scheelt, dan klopt er mogelijk iets niet. Een indicatie is dat je ongeveer 10.000 stappen maakt als je 8km wandelt. Dat is ongeveer 2 uurtjes.

Nogmaals: het zijn geen stappen, maar bewegingen en die maak je de hele dag. Zelfs onder de douche bij je haren wassen! Dat telt allemaal mee. En ja! De tracker is waterdicht.

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Mag ik ook een andere tracker gebruiken zoals iWatch, Fitbit of Garmin?

Het is ook mogelijk om een andere tracker zoals iWatch, Garmin, Polar en Fitbit aan de App te koppelen, maar wij adviseren dit niet! Het unieke van ons concept is dat we sturen en leunen op uniforme cijfers door iedereen dezelfde gear te laten gebruiken. De Neo Health Go - Activity Tracker is van de App bouwer zelf en daarmee 100% geïntegreerd. Hij heeft een andere manier van meten (daadwerkelijke beweging i.p.v. GPS) en is daarmee uniek.

Omdat je automatisch meedoet aan de Challenges als Stappen en Calorieverbranding is het ook wel zo leuk dat iedereen gemeten wordt en scoort o.b.v. dezelfde meetmiddelen. Zo telt een Fitbit bijvoorbeeld bijna dubbele stappen en verbranding! Daarmee hou je jezelf, maar in zo'n Uitdaging ook anderen voor de gek.

Dat neemt niet weg dat de genoemde alternatieven niet goed - zelfs betere - meetmiddelen zijn, maar gebruik die dan gewoon los van onze App en bekijk je resultaten in de App van die merken zelf. Let op: vergelijk ze echter niet onderling, want - zoals gezegd - ze meten op verschillende manieren. Schrijf je - als je voor een andere tracker kiest - ook uit bij de Uitdagingen Calorieverbranding en Stappen, via het hoofdscherm Uitdagingen, tik de uitdaging aan, klik op de 3 puntjes rechtsboven en dan Verlaat Uitdaging. Anders is het niet eerlijk. 

Belangrijk: ontkoppel altijd Apple Gezondheid met onze app via de Instellingen van je telefoon bij Gezondheid, Gegevenstoegang en Apparaten, DAG EEN, Schakel alle uit.

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Ik zie de stappen van mijn tracker niet terug in de app. Hoe kan dat?

Als er in de Activity Tracker meer stappen staan dan in de App, dan komt dit omdat de Tracker niet continue synchroniseert om batterij te besparen. Dit kan je dan handmatig doen door in de App, Instellingen, Apparaten, Neo Health Go, Instellingen, Synchroniseren te gaan.

De Activity Tracker meet overigens niet echt stappen, maar beweging. Hiermee wijkt hij af van andere 'stappentellers' zoals Garmin, Polar, Fitbit en iWatch. Die berekenen op GPS wat je ongeveer loopt, maar de NEO Health tracker die wij gebruiken registreert dus de feitelijke en élke beweging. Je kan ze dus niet met elkaar vergelijken.

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Ik zie dat mijn Stappen dubbel in de App staan. Hoe kan dit?

Er zijn een aantal oorzaken die kunnen zorgen voor een dubbele telling. Loop deze even na, want anders hou je jezelf, maar ook veel andere deelnemers voor de gek aangezien in de algemene Uitdagingen/Challenges jouw score niet klopt.

  1. Als je zowel je stappen invoert als activiteit 'wandelen', dan telt de app deze dubbel. Dat is niet de bedoeling. Je hoeft wandelen dus niet in te voeren, dit gaat automatisch!
  2. Het kan ook zijn dat je Apple Gezondheid nog gekoppeld hebt staan. Ontkoppel Apple Gezondheid met onze app via de Instellingen van je telefoon bij Gezondheid, Gegevenstoegang en Apparaten, DAG EEN, Schakel alle uit.
  3. Sommige deelnemers gebruikten in het verleden al de Virtuagym app bij bijvoorbeeld een andere sportschool. Ga naar die app en schakel daar de connectie uit met de tracker via Instellingen, Apparaten, Neo Health Go Instellingen, Ontkoppel.

Omdat je automatisch meedoet aan de Challenges Stappen en Calorieverbranding is bovenstaande van belang om even na te lopen. Dan klopt het weer voor iedereen en geeft het een reëel beeld en reële winkansen!

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Hoe kan ik de hartslagmeter activeren op de tracker?

Dit kan op verschillende manieren:

  1. In de App, via DOEN, Groene Plus, Cardio bijhouden klikken op 'hartslag opnemen' en dan op Start klikken. Hij houdt dan je hartslag bij tijdens een cardio workout.
  2. In de App kan je bovenaan bij elke Workout klikken op 'hartslag opnemen'. Ook dan wordt je hartslag gemeten en krijg je een mooi overzicht op het einde.
  3. Via de Activity Tracker zelf: tap naar het laatste display van de tracker door op het scherm te tikken en hou daar het hartje drie seconden ingedrukt.

Om de hartslagmeting te stoppen hou je het hartje weer drie seconden ingedrukt en klik dan op het mannetje. Vergeet dit niet te doen, want anders gaat de batterij snel leeg.

Tip: draai de tracker naar de binnenkant van je pols en doe hem een gaatje strakker. Vaak meet hij dan beter.

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Hoe kan ik de Activity Tracker (opnieuw) koppelen?

Check of je Bluetooth aan hebt staan in je telefoon en ga dan in de App naar het hoofdscherm naar Instellingen:

Als je tracker eerder gekoppeld is geweest doorloop je ook stap 2 t/m 5, anders kan je die overslaan!

  1. Ga naar Apparaten en klik op Instellingen bij de NEO HEALTH GO
  2. Klik onderaan op Appartaat Ontkoppelen
  3. Ga nu uit de app en naar de Instellingen van je telefoon 
  4. Verwijder bij Bluetooth de Neo Health GO definitief als hij daar nog staat
  5. Ga dan weer terug in de app naar Instellingen, Apparaten 
  6. Klik op Koppel bij de NEO Health GO
  7. Er komt nu een popup met een nummer NH-GO-00XX?
  8. Klik op dat nummer (ook al blijft hij zoeken)
  9. Zet de drie schakelaars voor oproepmeldingen uit (advies)
  10. Synchroniseer je tracker via de groene button onderaan
  11. Doorloop alle popup vensters die nu komen door te klikken op akkoord en Toon Voortgang

Tip: hier bij de Instellingen van de Tracker kan je onderaan altijd op synchroniseren klikken als je wilt dat de tracker de gegevens naar de App stuurt. 

NB op punt 4 gaat het meestal mis. Check dat dus goed! 

Mocht je nog geen lid zijn en graag toegang willen tot al onze informatie, maaltijden, workouts, Community en App, meld je dan hier aan: LID WORDEN

Get-Help.png